lördag, januari 23, 2010

Ska vi debattera eller raljera, Carina Hägg?

Den socialdemokratiska riksdagsledamoten Carina Hägg har tydligen varit i Östersund och debatterat människohandel. Därmed passar hon smickrande nog på med att uppmärksamma inte bara CUF:s arbete för att slopa sexköpslagen, utan också mig personligen.

Tråkigt nog innehåller Häggs inlägg inte några argument i sig, utan hon nöjer sig med att fälla en kommentar om att "min" Facebookgrupp för slopandet av sexköpslagen håller sig med en "olustig" ton.

Det förvånade mig en smula. Har jag en Facebookgrupp om slopandet av sexköpslagen? En snabb reaserch sade ja. Det finns nämligen en liten grupp på 21 personer som jag gick med i för rätt länge sedan och som jag nu står kvar som ensam admin på. Alltså, jag startade den inte, utan tycker att den större gruppen är mer relevant att vara med i egentligen. Den lilla gruppen har inte heller haft någon aktivitet sedan den 15 december, och dessförinnan 14 juli. Jag antar också att det är detta inlägg Hägg syftar på - det lyder "yes!!!! fitta ska va gratis hahaha" och kan alltså inte heller rent tekniskt sägas argumentera för ett slopande.

Hägg har nu inget kommentatorsfält, så jag får fåfängt hoppas att hon läser min blogg - men gör du det, Carina, kan vi inte ta debatten nu istället? Jag är inte intresserad av att bemöta konstiga påhopp om tonen i Facebookgrupper. Jag är intresserad av att höra dina argument.

3 kommentarer:

Sophia B sa...

Hmmm man skall ju aldrig säga aldrig, men Carina hägg är väl inte direkt känd för sina argument.

Dennis sa...

Carina Hägg är hon som sa att de skulle ta debatten med Sd, "argument mot argument", vilket betydde att hon tog kontakt med de företag som hade samröre med en sverigedemokratisk företagare. Så man ska nog inte hoppas för mycket.

Andreas Kent Eriksson sa...

Inte för att vara sådan, men att du lyckats reta upp ytterligare en oinsatt moralist som ser likhetstecken mellan sex och strukturellt våld känns inte så spännande längre :)