fredag, maj 30, 2008

Ge fan!

Idag blir det korridorsbloggning. Jag brukar försöka undvika det, men nu har det brustit för mig.

Mina föräldrar var och hälsade på mig för två dagar sedan, och jag hade, i ett faktiskt rätt lyckat försök att visa min vuxenhet, både lagat mat och ordnat efterrätt. Nu är det ju inte så väldigt svårt att vispa ihop en cheesecake, men både mamma och pappa såg rätt imponerade ut. Eftersom vi bara var tre så orkade vi dock inte äta upp alltidhopa, utan jag ställde tillbaka sockerkaksformen med den överblivna efterrätten i frysen. Idag är den borta.

Det finns verkligen ingenting som gör mig så jävla förbannad som när folk snor mina grejer! Både crab fish-sticks och en stor påse räkor har försvunnit ur den där frysen under terminen - vad är det för idiot som tror att någon annan fattig student har råd att få sina dyra inköp bortsnattade? Och om människan verkligen var tvungen att äta upp min cheesecake, kunde han/hon inte åtminstone ställt tillbaka sockerkaksformen?

Nåja, tji fick i alla fall tjuven. Cheesecaken var inte så god som den skulle ha varit - den saknade nämligen en ingrediens. Någon har snott mitt vaniljsocker.

Inga kommentarer: