onsdag, september 05, 2007

Studiemedlet har kommit!

Japp, idag har jag handlat för skattebetalarnas pengar. Dock kommer det mesta att betalas tillbaka så fort jag är färdig med utbildningen och fått jobb. Jag tackar för att jag får låna så länge.

Nåja, all studentlitteratur är inköpt, jag unnade mig en hamburgertallrik till middag, köpte en liten, liten handväska som jag misstänker kan bli bra att ha på kommande gasquer och känner mig fortfarande skitrik. Herregud, hyran är betald för september och nästa utbetalning kommer innan oktoberhyran ska betalas. Jag har över sju tusen kronor, eller tja, åtminstone fem och fem när jag betalat kläderna som nu äntligen är skickade från Odium Clothing. Jag skulle inte säga att man som student är fattig, jag är det fanimej inte just nu.

1 kommentar:

Klingen sa...

Du har helt rätt Hanna, som student är man inte fattig, jag hade alltid mer pengar över varje månad då jag studerade...än nu då jag jobbar...men det kan kanske ha att göra med att man ska betala tillbaka studielånet...eller kanske att man mättar mun efter plånbok:(