måndag, februari 26, 2007

Och världen skälvde

Jag medger normalt inte att jag älskar böcker innan jag läst ut dem, men nu måste jag. Ayn Rands Och världen skälvde.. får mig att skälva. Inombords.

Problemet med människor som säger att de inte gillar att läsa är att de egentligen inte läser. Att läsa är att känna, att drunkna, att uppleva. När jag kommer över en riktigt bra bok lever jag den - är huvudpersonen (eller vem jag nu sympatiserar med) lycklig när jag lägger ifrån mig den, går jag genom dagen som lycklig. Är huvudpersonen förkrossad och ledsen gör man bäst i att inte prata så mycket med mig. Händer något i boken som jag avskyr; spring för livet, jag kommer att vara förbannad, irriterad och sur hela dagen eller till dess jag läst att det rättat till sig.

Den här boken drunknar jag i. Beware the following days.

Inga kommentarer: