torsdag, juni 29, 2006

On a hunt + betygen

Jag var på renjakt igår. Nej, inte så, utan med kamera och pållen min. De behornade djuren hade gått lite fel - de var inne på privat mark, så jag fick rida upp i bergen och fota lite. Rätt spännande, och det tog en timme och fyrtiofem minuter innan vi var hemma igen. Poppe var lite trött eftersom klockan började närmasig tjugo i elva på kvällen, men det gick bra. Han är jäkligt uthållig och skulle prompt galoppera åtminstone två gånger på hemvägen efter alla nedförsbackarna.

Pappa for upp igen imorse med Rex Eu-moppe (vilket var jäääfligt korkat med tanke på terrängen, såvida han inte hittade nån annan väg). Har inte hört nått sen dess, eftersom jag somnade om. Är ledig idag, jobbar på lördag istället.

Vikten förresten; pendlade mellan 46,5 och 48 igår. Låg på 46,5 när jag klev upp. Det är fan illa, jag som bara dricker röd mjölk.


Betygen kom igår. Ser ut så här för läsåret -05/-06:
Biologi A: MVG
Engelska B: MVG
Fysik A: MVG (såååå jävla nöjd!!)
Historia A: MVG
Idrott och hälsa A: VG
Matematik C: MVG
Matematik D: VG
Svenska B: MVG
Sömnad och handarbete B: MVG

Får jag vara nöjd?

Inga kommentarer: